Tiny Hand

ASB LOAN

 Thursday, November 8, 2012


Korang mesti familiar dengan ASB Loan kan?

haaa...
pulangan dia memanggggg banyak.
tak dinafikan dia bagus.
lagi lama tempoh, lagi untung.

korang patut ada ASB LOAN ni.

TAPI!!!

bila korang dah ambik,
otometik akan ada dalam CCRIS korang.

ia dikira sebagai COMMITMENT
bukan sebagai INVESTMENT.

bermaksud,
jika korang nak ambik lain-lain LOAN nanti,
bank akan kira monthly installment utk ASB tu jugak as korang nye COMMITMENT.

ermm...
paham tak?

kalau officer yg proses loan korang tu INTELLIGENT,
beliau akan letak ASB LOAN as INVESTMENT.
*tapi kebanyakan officer tak berapa intelligent.sekian*



 *saya menulis berdasarkan pengalaman*
*maaf*







Nota:
dalam hidup kita ni,
*kalau officer tak berapa intelligent!
kita hanya akan mampu memiliki 1 kereta & 1 rumah sahaja.
sekian.

2 comments:

Aimi A.Z 09 November, 2012  

Jadi, carilah orang yang pandai. Nak contact no? aku ada. RHB. =)

nur ramziyah halil 14 November, 2012  

wee...aku pun amik..tp dengan org cerdik pandai letak daku punya sebagai investment :)
aku amik kt cimb dpn padang ipoh

Post a Comment

There was an error in this gadget

♥ Thanx ♥

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP