Tiny Hand

Petua : pinjam duit.....

 Saturday, February 18, 2012


ni petua nenek aku......

nenek aku kata,
kalau de orang nak pinjam duit kat korang,
korang kene bagi setengah je.......

means,
kalau dia nak pinjam RM400,
korang bagi RM200 je...
walopon korang de RM400 melambak-lambak bawah tilam!


nanti kalo dia tak bayar balik,
takde laa berputih mata sangat!


bank pon de bagi 100%  loan????


sekian...

2 comments:

ain_nia 18 February, 2012  

bebe, maknanya kalau nak pinjam kat ko 500ratus, aku kene ckp nak pinjam 1000 la..kalau ckp 500 nnt dpt 250 je..hehe..gurau..

aku pn kalau nak bg pinjam org duit tgk gak org tu sape..
pastu kalau1st time pinjam x reti2 byr..mmg x bg da..
kalau bg on time byr..lenkali insya allah boleh bg pinjam lg..

bykla gak kalau kire2 org pinjam x byr..bleh shoping sakan duit tu..haha

♥ BeBe ♥ 20 February, 2012  

kalo ko nak pinjam duit, ku cakap 'aku takde duit" hahaha....

ritu ku baik hati sangat..
xmo dengo cakap nenek aku..

orang tu mintak pinjam RM400..
ku bagi je 400..
sampai skang ni dah 4tahun x bayo!


so skang ni sape nak pinjam duit,
ku kata ku takde duit je......

Post a Comment

There was an error in this gadget

♥ Thanx ♥

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP