Tiny Hand

susah tol kalo orang baru nak jadi kaya ni...

 Wednesday, September 7, 2011

hari ni ku nak mengumpat hal orang sket...
nasib ko la kene umpat ngan aku,
ko dah jelek kan hati ku yang suci murni ni....
huhu...


kalo kome perasan la kan..
semalam ku dok membebel pasal hamba Allah ni kat twitter...

dia ni dok cerita la dia ni ada itu, ada ini....
bertuah sebab dpt byk projek bleh la nak ada itu ada ini..
orang lain xde cam dia ada...

aku ni dah le semalam banyak kerja.
kerja plak memerlukan aku berfikir menggunakan otak..!
*kalo semalam aku buat filing (xguna otak sangat) xpe le jugak*
*ehh..ade ke orang berfikir menggunakan kepala lutut?*
pastu hamba Allah ni plak memekak dok cite itu ini membanga diri..
ponin pale den ni haa..........


aku ni dah bertahun-tahun join ngan kontraktor...
sifat kontraktor camni le..
kalo cakap tu, ckp besoooo sesaje!
*tapi bukan semua kontraktor la*
dia la paling best. dia la paling pandai....


aku bukan jeles ko nak jadi kaya ke hape ke..
kaya la ko!
lantakk.....
aku peduli apa...!
kaya bukan leh bawak mati pon...
tapi jangan le cite berapi² kat orang apa yang ko ada...
senyap² sudah..
jadi lah orang kaya yang bermaruah!
ni datang tempat orang dok cite ko ada itu, ko ada ini...

padahal bukan de pe pon..
alahai~


yee..
semua orang nak jadi kaya...
sape nak idup susah kan?
tapi...
haishh...
kalo ko kaya sekali pon,
toksah le cerita.
xde sape heran aaa.......


ada benda kite leh cerita. ada bende yang kite xperlu cerita... kalau nak cerita pon, logik laa sket. takkan ko nk bercerita kat orang yang ko x kenal? kalo bestfrenforever tu aku paham laa gak!


itu le ghope nye kalo orang baru nak 'merasa' jadi kaya...


banyak dah aku tgk kes camni....
buat loan utk projek, dapat sedebak duit dari bank, trus bli kete alphard!
*ni kes orang lain*
pastu projek ntah ke mana, kete kene tarik, nama blacklist.....
hmm....


kome toksah laa jadi hamba duit..

hidup je le bersederhana asal bahagia...
kalo Allah bagi rezeki lebih, Alhamdulillah...
jangan jadi manusia yang menjengkelkan manusia lain~






p/s: ku nak hidup bahagia je . kaya x kaya belakang kira! ..... ALHAMDULILLAH :)


3 comments:

Cherrie Pie Sweety 08 September, 2011  

hehehe pengalaman kita jaga usahawan pun lebih kurang jugakler.. time nak mintak projek.. fuyhh kemain.. tp tengokla bila dah dapat.. nak update progress tu langsungla tak.. projek pun entah ke mana heheh tapi bukan semua.. ada yang betul2 bagus hehehe

@naBest 08 September, 2011  

ape tweeter ko weh.. nkfolowww.. hehe

♥ BeBe ♥ 08 September, 2011  

ana.cherrie, kite kalo join jontraktor mesti fenin. ate banyak beno cakap nye :p hehehe....

ana.doreen ni ku punye twitter punye nama 'zzareezz' hehe... kitorang sume salu menyembang dlm tu!

Post a Comment

There was an error in this gadget

♥ Thanx ♥

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP