Tiny Hand

pergi melawat kawan yg b aru melahirkan baby gurl di taman seri intan, simpang empat , hutan melintang, PERAK

 Sunday, March 28, 2010

tengah hari td,
saya bersama incik wan pergi melawat kawan nya,
dimana isteri beliau selamat melahirkan baby gurl pada bulan lepas..
isteri beliau hanya perlu berpantang selama 3 hari je lg..
selepas itu...
MERDEKA!

mendengarkan pengalaman bersalin beliau,
tiba2 saya dilanda ketakutan...

kawan2,
selama ini saya memang ingin mengandung & melahirkan,
tetapi selepas saya mempunyai perasaan begitu,
tiba2 saya di'pengalaman' kan dengan cerita kawan2 yg sudah melalui fasa itu :(

mereka semua mempunyai masalah ketika mengandung..
high blood pressure la, masuk ward sbb x cukup air laa, morning sickness teruk sangat (sampai masuk ward), bleeding laa, kene cabot gigi laa..
ada tu, bila dah terkena HBP sampaikan nk berjalan g toilet pon bleh naik temperature nya!

saya sangat takot okk!
baru je ada perasaan mahu melahirkan anak,
tetiba saya di sogok kan cerita sebegini,
saya amat takot :(

yee...
saya tahu tak semua orang sama pengalaman nya..
tp 2 dari 10 sahaja yang tiada masalah..

saya ni dah laa suka sakit..
saya tak suka!
nanti kalo da preggie,
misti saya asik MC..
saya adalah pekerja yg x suka ambik MC ok..
then kalo saya asik MC je,
nanti camne ngan kerja2 saya di pejabat tu..?
hmm...

isteri kepada incik wan tu bercerita lg..
dia sakit nak bersalin dalam 12 jam jugak laa...
masa bertarung nyawa utk melahirkan baby tu,
suami tak dibenar kan masuk...
beliau sangat takot..
dah laa sakit..
then, ramai dlm labour room tu,
mereka hanya dipisahkan dengan TIRAI saja..
so, bleh dengar jerit pekik terlolong sume orang..
then, bila nak beranak tu beliau cerita lagi,
doktor masuk kan tangan kat saluran peranakan nk bagi dia buka besarrr lg..
then kena toreh lg...
adoiii...
ohhh.......
sanggup kah saya...?

dan beliau mengatakan bahawa beliau "MACAM FOBIA" bila saya tanya bila agak2 nya utk 2nd baby...


saya tahu memang pengalaman mengandng & melahirkan itu sangat indah...
sebab itu saya juga teringin sekali merasainya...
tapii...
itulah~

adakah saya sudah betul2 bersedia untuk itu semua..?
YA ALLAH..........

semua hospital begitu ke..?

atau sememangnya saye ni PENAKUT..?

kadang² terasa konpius dengan diri sendiri :(

mungkin kena melalui PENGALAMAN itu sendiri.................



kalian doakan saya yee...

2 comments:

ninie 05 April, 2010  

setiap org rezeki masing2...
xyah takot eh... msti tuhan bbg kekuatan nk lalui semua tuh..
and at last ko akan dpt keseronokan yang beyond compared,,,, BILA TGK MUKA BBY KO ...HEHEHE

.nina.z. 09 April, 2010  

tu lee...
aku mmg nak..
bile dgr cite2 yg xbes..
aku mula laa taknak :p

aku ni penakot pida oii :p
hehehe...

Post a Comment

There was an error in this gadget

♥ Thanx ♥

Blog template by simplyfabulousbloggertemplates.com

Back to TOP